Matrik & TESL interview

Saya tengah eksaited ni kawan-kawan hahaha okay bagi saya rilek sikit kita tarik nafas dulu okay.1,2,3 tarik nafas....hembussss,tarikkkk hembussss.Tengok tajuk post pun korang dah boleh agak kan saya eksaited pasal apa.Yes!Saya dapat tawaran matrik dan temuduga tesl.Syukur Alhamdulillah.Dahlah dapat tahu dua-dua berita ni semalam hahaha memang happy gilalah iolls.

Let's start with matric.Saya dapat tawaran dekat Kolej Matrikulasi Kelantan.KMkt for short.Mula-mula dapat tahu tu saya lega dapat matrik tapi kenapa mesti dekat Kelantan ToT Dahlah duduk kat Kelantan,dapat pulak matrik kelantan.Saya sebenarnya nak belajar tempat jauh sikit kalau boleh luar Kelantan tapi abah saya lagi suka saya belajar dekat sini je sebab tu abah paling happy bila saya dapat Kmkt.Kmkt ni dekat Kok Lanas,4 jam perjalanan dari rumah saya jadi memang dekatlah.Saya nak abah saya lawat saya tiap-tiap hari pasal suruh saya masuk kmkt muhahaha.Abah dan ma asyik promote matrik tu,diorang cakap matrik tu bagus sebab baru lagi,bangunan baru,katil baru,bantal pun baru.Still new and fresh lah.

Kawan-kawan saya pun ramai yang dapat kat situ.Ada kawan saya masa sekolah rendah dekat Pahang dulu pun dapat kat situ tapi saya tak tahulah dia ni nak masuk matrik ke tak.Lepas ni masuk matrik nak tambah kawan baru,tengok-tengok ramai yang dah kenal hahaha.

Mostly orang Kelantan dapat matrik Kelantan tapi ada je yang dapat Penang macam kawan saya,Nik.Basirah cakap Nik sedih sebab kitorang ramai dapat matrik Kelantan dia sorang ja Penang.Ma saya beritahu,hari tu dia ada tanya pihak matrik diorang cakap matrik memang dah set dah orang Kelantan dapat matrik Kelantan sebab ada banyak kes student yang dapat tempat jauh-jauh lepas tu mintak tukar tempat.

Tarikh daftar matrik 24 Mei 2015.Saya macam tak percaya.Tak lama dah tu bulan depan dah masuk matrik.Sekarang kena menikmati setiap saat di rumah sebelum masuk matrik.Okay bunyi macam nak masuk matrik je ni.Sebenarnya saya dalam dilema.Saya tak tahu sama ada saya patut pergi matrik atau tak sebab sekarang ni saya rasa nak tak nak je pergi.

Anyway tahniah yang dapat matrik.Kalau tak dapat tu jangan risau boleh buat rayuan macam kawan abang saya dia buat rayuan then akhirnya dapat jugak masuk matrik.InsyaAllah ada rezeki tak kemana,kalau bukan matrik pun mungkin peluang korang kat tempat lain.

Alhamdulillah another good news to me lepas result matrik,


Saya dipanggil untuk temuduga tesl!! 

Masa tu dekat rnr,abang saya beritahu saya dapat temuduga tesl.Saya rasa macam nak lompat bintang je kat situ haha.Sebenarnya 10 April lagi kena buat semakan temuduga tapi saya tak tahu apa-apa nasib baiklah ada abang yang prihatin kahkah.Tu pun pasal dia tengok kat facebook ramai yang dapat iv tesl.Dia teringat yang saya pun ada apply tesl uitm dekat upu jadi sebagai abang yang prihatin dia tolong check.Thanks my bro :')

TESL uitm ni first choice saya dalam upu.Tak sangka boleh dapat hehe.Saya dapat temuduga dekat Uitm Kampus Machang pada 19 April 2015 hari Ahad.Minggu depan saya kena temuduga tesl.Tinggal 4 hari je lagi untuk buat preparation.Siyesli saya rasa berdebau-debau.English saya dahlah berkarat lagi jadi nak kena asah balik ni.


Pray for me guys!


8 comments:

  1. ohh interview tesl yee...English kau mesti terrorr! gud luck :)

    ReplyDelete
  2. wow ! goodluck kay ^^ tahniah dik

    ReplyDelete
  3. Wow, congrats!! Good luck for your interview! Btw if nak some tips from seniors yang dah went through the interview before, you can scroll down tweets from #ivtesl :D Break a leg yaah!

    ReplyDelete
  4. Tahniah dear. Do your best for your interview

    ReplyDelete
  5. menarik design blog nihhh folowww

    ReplyDelete